REKLAMA
Znaleziono 908 wyników
Światowy gigant stawia na aglomerację wrocławską i Przemysł 4.0!artykuł
Pokaż artykuł
Światowy gigant stawia na aglomerację wrocławską i Przemysł 4.0!
Kolejny światowy gigant stawia na swój rozwój w aglomeracji wrocławskiej. Tym razem jest to niemiecki koncern Bosch, który stale rozbudowuje swoją fabrykę ulokowaną w Mirkowie (gmina Długołęka), zlokalizowaną tuz przy granicy z Wrocławiem.
Co dalej z CPK? Donald Tusk przedstawił plany [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z CPK? Donald Tusk przedstawił plany [FILM]
Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego wymagał wielu zmian i urealnienia. Premier Donald Tusk podczas środowej konferencji prasowej przedstawił kluczowe założenia dla rozwoju sieci komunikacyjnej w Polsce. Projekt zakłada trzy kluczowe elementy, które konieczne są do wykonania tzw. "trójskoku".
Może ruszać budowa drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruńartykuł
Pokaż artykuł
Może ruszać budowa drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) uzyskała decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), co umożliwia rozpoczęcie prac na ok. 10-kilometrowym odcinku S1. Trasa zaczyna się węzłem Mysłowice Kosztowy, a kończy przed węzłem Bieruń. Tym samym cały odcinek drogi ekspresowej S1 pomiędzy Mysłowicami i Bielskiem-Białą przejdzie w fazę realizacji robót budowlanych.
Aktualny stan przygotowań do realizacji inwestycji na dolnośląskich drogach artykuł
Pokaż artykuł
Aktualny stan przygotowań do realizacji inwestycji na dolnośląskich drogach
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) prowadzi rozbudowę dolnośląskich dróg, podnosząc ich standard i bezpieczeństwo podróżnych. Przygotowanie do realizacji każdej nowej inwestycji wymaga przeprowadzenia prac projektowych, uzyskania stosownych decyzji i zapewnienia finansowania. Dopiero wtedy można ogłaszać przetarg na wyłonienie wykonawcy. Obecnie GDDKiA intensywnie pracuje nad przygotowaniem dokumentacji do realizacji ponad 300 km dróg ekspresowych S5 i S8, autostrady A4 oraz obwodnic.
Po pełnym sukcesów 2021 roku, rynek magazynowy w Polsce nadal nie zwalnia tempaartykuł
Pokaż artykuł
Po pełnym sukcesów 2021 roku, rynek magazynowy w Polsce nadal nie zwalnia tempa
Obok wielkiej piątki, na celownikach deweloperów pojawiają się nowe, dobrze skomunikowane, lokalizacje. Rozwój sektora e-commerce wciąż napędza budowę kolejnych obiektów, bardziej ekologicznych i przyjaznych dla pracowników. Wyzwaniem dla rynku mogą stać się natomiast rosnące koszty budowy, kurczące się banki ziemi oraz utrudniony dostęp do pracowników magazynowych.
Co słychać na budowanych przez GDDKiA drogach w Małopolsce? [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowanych przez GDDKiA drogach w Małopolsce? [RAPORT]
Trwają prace na budowach ponad 70 km nowych małopolskich dróg. Największy zakres działań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wiąże się z głównym ciągiem komunikacyjnym województwa z północy na południe, trasami S7 i DK47 oraz modernizacją DK7. Budowane są też cztery istotne dla regionu obwodnice i rozbudowujemy DK94 w Olkuszu. Naprawiana jest też DK28 w Kasinie Wielkiej, gdzie rok temu uaktywniło się osuwisko. Łączny koszt tych wszystkich prac to 5,32 mld zł.
Tak powstaje droga ekspresowa S1 w woj. śląskim [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Tak powstaje droga ekspresowa S1 w woj. śląskim [RAPORT]
Po realizacji autostrad A1 i A4 to najważniejsza obecnie inwestycja drogowa w województwie śląskim. Po zakończeniu budowy nowych odcinków drogi ekspresowej S1 i przebudowie już funkcjonujących, powstanie kluczowy korytarz transportowy łączący autostradę A1 z granicą Polski ze Słowacją w Zwardoniu.
Dlaczego nadal tak wiele zabytków w Polsce nie jest remontowanych?artykuł
Pokaż artykuł
Dlaczego nadal tak wiele zabytków w Polsce nie jest remontowanych?
Wiele zabytkowych budynków wciąż pozostaje w opłakanym stanie. Samorządy często nie dysponują odpowiednimi funduszami na ich remont, również dla prywatnych właścicieli jest to zbyt dużym obciążeniem finansowym. Rozwiązaniem mogłaby być rewitalizacja prowadzona przez inwestorów zewnętrznych. Niestety, skomplikowane i czasochłonne procedury administracyjne wielu z nich zniechęcają. Dochodzą do tego często niezrozumiałe, a przy tym uznaniowe decyzje wojewódzkich konserwatorów zabytków wydających pozwolenia. Czy jest szansa, żeby to zmienić?
REKLAMA